ПРАВОЗНАВСТВО
ПИТАННЯ ЩОДО ОПРАЦЮВАННЯ ДАННОГО МАТЕРІАЛУ ТА РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ МОЖНА ПОДАТИ ПРИКРІПЛЕНИМ ФАЙЛОМ У ПОВІДОМЛЕНІ МЕНІ НА HTTPS://WWW.FACEBOOK.COM/ АБО МЕНІ НА СТОРІНКУ HTTPS://WWW.INSTAGRAM.COM/
ПРАВОЗНАВСТВО
Правознавство
Підсумкова контрольна робота з правознавства за II семестр
Початковий рівень (3 б)
1.Який орган має право визнати особу недієздатною?
А) селищна рада
Б) лікар
В) суд
Г) орган опіки та піклування
2.Позначте правильне твердження.
А) основна роль у вихованні дитини належить батькові
Б) основна роль у вихованні дитини належить матері
В) батьки мають рівні права та обов’язки щодо виховання дітей
3. Забезпечення громадського порядку, попередження, розкриття і розслідування правопорушень, злочинів, виправлення та перевиховування засуджених, забезпечення пожежної безпеки та безпеки дорожнього руху є завданням:
а) правоохоронні органи
б) СБУ
в) органи внутрішніх справ
г) прокуратури
Середній рівень (3б)
4. Дайте визначення поняттям
Злочин_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Споживач___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Вкажіть вік з якого особа може вступати у шлюб
______________________________________________________________________
6. Продовжіть речення.
Головним документом, що регулює сімейні правовідносини є
__________________________________________________________________________
Достатній рівень (3б)
7. Установіть відповідність між поняттями та визначеннями
1. адвокат А) законодавчо уповноважена особа, до компетенції якої входить вчинення нотаріальних дій суддя
Б) юрист, який спеціалізується на одній із галузей права
нотаріус
В) головний законний представник обвинуваченого
Д) державна особа, представник судової влади, який здійснює правосуддя та виносить вирок
1._____2._____3._____
8. Вкажіть різницю між опікою та піклуванням.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень (3б)
9. Напишіть розгорнуту відповідь на запитання: Якби я був адвокатом…
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Розробіть «Добрі поради», щоб успішно працевлаштуватися
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ОЦІНКА___________
Тема уроку:
Розв'язування правових ситуацій
Флеш-картки:
Робота з відповідностями:
Тестування:
Код доступу 196317
Тема уроку:
Юристи та правозахисники
Флеш - картки :
Тестування :
Юристи в нашому житті
Тема уроку :
Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції).
Флеш-картки:
Тестування :
Поліцейські(патрульні,дільничні офіцери поліції)
Код доступу 324120
Код доступу 324120
Тема : Професія "юрист".
Флеш -картки :
Тестування :
Світ юридичних професій
Код доступу 965217
Код доступу 965217
Опрацювати параграф № 24
Флеш - картки для опрацювання:
Онлайн-тест:
Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх
ОПРАЦЮВАТИ ПАРАГРАФ №23
Відеоматеріали для опрацювання
Онлайн тестування :
Кримінальні правопорушення та відповідальність за них
Код доступу 202626
ПИТАННЯ ЩОДО ОПРАЦЮВАННЯ ДАННОГО МАТЕРІАЛУ ТА РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ МОЖНА ПОДАТИ ПРИКРІПЛЕНИМ ФАЙЛОМ У ПОВІДОМЛЕНІ МЕНІ НА HTTPS://WWW.FACEBOOK.COM/ АБО МЕНІ НА СТОРІНКУ HTTPS://WWW.INSTAGRAM.COM/
Правознавство
Опрацювати парагаф №24
Матеріали для перегляду:
Урок . Тема Адміністративна відповідальність неповнолітніх
Поняття про адміністративне правопорушення і адміністративну відповідальність
Онлайн тестування :
Опрацювати парагаф №24
Матеріали для перегляду:
Урок . Тема Адміністративна відповідальність неповнолітніх
Поняття про адміністративне правопорушення і адміністративну відповідальність
Онлайн тестування :
«Адміністративна відповідальність неповнолітніх»
Код доступу 415987
9 клас Правознавство
Опрацювати параграф №21 (завдання виконати у зошиті)
(Правознавство. Практичний курс. 9 клас)
Тема: Де і як можуть працювати неповнолітні
Мета: дати загальне уявлення про нормативні акти, які регулюють особливості праці неповнолітніх, а також працівників, які навчаються та працюють; ознайомити з основними пільгами, які надаються законом неповнолітнім щодо робочого часу, часу на від починок та оплати праці; формувати готовність застосовувати отримані знання на практиці.
Обладнання: підручник «Правознавство (практичний курс) 9 клас», О.І.Пометун, Т.О. Ремех, видавництво «Літера», 2009 рік
Поняття та терміни: експлуатація праці;
Після цього уроку учні зможуть:
описувати права неповнолітніх у трудових відносинах;
характеризувати особливості робочого часу та часу відпочинку неповнолітніх;
розв’язувати правові ситуації, пов’язані із пошуком роботи і працевлаштуванням неповнолітніх;
оцінювати проблеми пошуку роботи та працевлаштування неповнолітніх.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Оголошення теми та мети уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Обговорення:
- Що таке трудова книжка?
- Що таке трудовий договір?
- Хто є сторонами трудового договору?
- Які відомості зазначають у трудовому договорі і як він укладається?
- Як можна розірвати трудовий договір?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Людина як перша і найголовніша державна цінність, якій гарантовано всі конституційні права, ще не набула такого захисту, який передбачений в Основному Законі. Конституція України гарантує право на працю, «на можливість заробляти собі на життя працею, яку вільно обирає або на яку вільно погоджується» (ст. 43 Конституції України). Проте вона безсила перед прогресуючим безробіттям. Що робити молодому спеціалістові після закінчення вищого навчального закладу? Куди подітися сотням тисяч працездатних осіб, які раптом опинилися за дверима збанкрутілих підприємств?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Методом «навчаючи - вчуся»*, вивчіть положення законодавства щодо праці неповнолітніх. Обговоріть у загальному колі результати своєї роботи за питаннями: чи не є, на вашу думку, пільги, що законодавство надає неповнолітнім, обмеженням їхніх прав? Чому? Які ще пільги щодо неповнолітніх, на вашу думку, потрібно внести у законодавство про працю?
Працюючи в парах, проаналізуйте ситуацію і дайте відповідь на запитання: чи потрібен дозвіл на працевлаштування Павлові та Петрові? Скільки годин (максимально) на тиждень можуть працювати друзі, враховуючи, що вони - учні школи? Як має оплачуватися праця
Павла та Петра? Чи можуть хлопці працювати у нічну зміну? Двоє друзів-однокласників Павло й Петро, яким щойно виповнилося по 14 років, вирішили влаштуватися на пошту сортувальниками листів. Начальник поштового відділення Надія Семенівна погодилася взяти хлопців на роботу й запропонувала їм працювати 24 години на тиждень з оплатою праці за фактично відпрацьований час.
Павло та Петро, бажаючи заробити більше грошей, вказали у своїх заявах, що хочуть працювати весь вільний від уроків час, навіть уночі.
Як законодавство захищає дітей від експлуатації
На основі тексту поясніть, чому підліткам легше влаштуватись на роботу неофіційно? Уявіть себе підприємцем: як вам вигідніше - брати працівників на роботу офіційно чи без укладання трудового договору? Чому? Як уберегтися від експлуатації та порушення своїх прав у трудових відносинах?
Аби убезпечити себе від порушення ваших трудових прав, i запам’ятайте:
- якщо від вас не вимагатимуть письмового дозволу батьків на працевлаштування, а вам ще не виповнилося 16 років, така праця поза законом, й ваші права не захищені;
- ви маєте право на законні пільги щодо характеру, тривалості, оплати праці. Нагадайте про них роботодавцеві;
- якщо вам обіцяють високу платню за важку чи нічну працю, то така праця є, скоріш за все, нелегальною, й буде складно домогтися від роботодавця її реальної оплати;
- навіть якщо ви домовляєтеся з роботодавцем усно, треба чітко з’ясувати:
тривалість вашого робочого часу (в день, у тиждень), розмір і вид заробітної
плати (погодинна чи залежно від обсягу виконаної роботи), як і коли вона нараховуватиметься і виплачуватиметься.
V. Систематизація й узагальнення знань
Бесіда
1. Які документи потрібні для влаштування на роботу?
2. Які людські якості притаманні різним професіям?
3. Які рекомендації психолога будуть корисними при влаштуванні на роботу?
4. На що звертають увагу найчастіше роботодавці?
5. Які права людини найчастіше порушуються під час влаштування її на роботу? Чи відомі вам такі факти з життя?
6. Де і за яких умов можуть працювати підлітки?
7. Які пільги мають працюючі неповнолітні?
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 20
Інформація для перегляду:
Де і як можуть працювати неповнолітні
Праця неповнолітніх влітку
Онлайн тестування:
Праця неповнолітніх
Працевлаштування неповнолітніх та адміністративна відповідальність
Опрацювати параграф №21 (завдання виконати у зошиті)
(Правознавство. Практичний курс. 9 клас)
Тема: Де і як можуть працювати неповнолітні
Мета: дати загальне уявлення про нормативні акти, які регулюють особливості праці неповнолітніх, а також працівників, які навчаються та працюють; ознайомити з основними пільгами, які надаються законом неповнолітнім щодо робочого часу, часу на від починок та оплати праці; формувати готовність застосовувати отримані знання на практиці.
Обладнання: підручник «Правознавство (практичний курс) 9 клас», О.І.Пометун, Т.О. Ремех, видавництво «Літера», 2009 рік
Поняття та терміни: експлуатація праці;
Після цього уроку учні зможуть:
описувати права неповнолітніх у трудових відносинах;
характеризувати особливості робочого часу та часу відпочинку неповнолітніх;
розв’язувати правові ситуації, пов’язані із пошуком роботи і працевлаштуванням неповнолітніх;
оцінювати проблеми пошуку роботи та працевлаштування неповнолітніх.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Оголошення теми та мети уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Обговорення:
- Що таке трудова книжка?
- Що таке трудовий договір?
- Хто є сторонами трудового договору?
- Які відомості зазначають у трудовому договорі і як він укладається?
- Як можна розірвати трудовий договір?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Людина як перша і найголовніша державна цінність, якій гарантовано всі конституційні права, ще не набула такого захисту, який передбачений в Основному Законі. Конституція України гарантує право на працю, «на можливість заробляти собі на життя працею, яку вільно обирає або на яку вільно погоджується» (ст. 43 Конституції України). Проте вона безсила перед прогресуючим безробіттям. Що робити молодому спеціалістові після закінчення вищого навчального закладу? Куди подітися сотням тисяч працездатних осіб, які раптом опинилися за дверима збанкрутілих підприємств?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Методом «навчаючи - вчуся»*, вивчіть положення законодавства щодо праці неповнолітніх. Обговоріть у загальному колі результати своєї роботи за питаннями: чи не є, на вашу думку, пільги, що законодавство надає неповнолітнім, обмеженням їхніх прав? Чому? Які ще пільги щодо неповнолітніх, на вашу думку, потрібно внести у законодавство про працю?
Працюючи в парах, проаналізуйте ситуацію і дайте відповідь на запитання: чи потрібен дозвіл на працевлаштування Павлові та Петрові? Скільки годин (максимально) на тиждень можуть працювати друзі, враховуючи, що вони - учні школи? Як має оплачуватися праця
Павла та Петра? Чи можуть хлопці працювати у нічну зміну? Двоє друзів-однокласників Павло й Петро, яким щойно виповнилося по 14 років, вирішили влаштуватися на пошту сортувальниками листів. Начальник поштового відділення Надія Семенівна погодилася взяти хлопців на роботу й запропонувала їм працювати 24 години на тиждень з оплатою праці за фактично відпрацьований час.
Павло та Петро, бажаючи заробити більше грошей, вказали у своїх заявах, що хочуть працювати весь вільний від уроків час, навіть уночі.
Як законодавство захищає дітей від експлуатації
На основі тексту поясніть, чому підліткам легше влаштуватись на роботу неофіційно? Уявіть себе підприємцем: як вам вигідніше - брати працівників на роботу офіційно чи без укладання трудового договору? Чому? Як уберегтися від експлуатації та порушення своїх прав у трудових відносинах?
Аби убезпечити себе від порушення ваших трудових прав, i запам’ятайте:
- якщо від вас не вимагатимуть письмового дозволу батьків на працевлаштування, а вам ще не виповнилося 16 років, така праця поза законом, й ваші права не захищені;
- ви маєте право на законні пільги щодо характеру, тривалості, оплати праці. Нагадайте про них роботодавцеві;
- якщо вам обіцяють високу платню за важку чи нічну працю, то така праця є, скоріш за все, нелегальною, й буде складно домогтися від роботодавця її реальної оплати;
- навіть якщо ви домовляєтеся з роботодавцем усно, треба чітко з’ясувати:
тривалість вашого робочого часу (в день, у тиждень), розмір і вид заробітної
плати (погодинна чи залежно від обсягу виконаної роботи), як і коли вона нараховуватиметься і виплачуватиметься.
V. Систематизація й узагальнення знань
Бесіда
1. Які документи потрібні для влаштування на роботу?
2. Які людські якості притаманні різним професіям?
3. Які рекомендації психолога будуть корисними при влаштуванні на роботу?
4. На що звертають увагу найчастіше роботодавці?
5. Які права людини найчастіше порушуються під час влаштування її на роботу? Чи відомі вам такі факти з життя?
6. Де і за яких умов можуть працювати підлітки?
7. Які пільги мають працюючі неповнолітні?
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 20
Інформація для перегляду:
Де і як можуть працювати неповнолітні
Праця неповнолітніх влітку
Онлайн тестування:
Праця неповнолітніх
Працевлаштування неповнолітніх та адміністративна відповідальність