Дистанційне навчання Громадянська освіта 10 клас

Матеріали для опрацювання на час карантину 10 клас


ПИТАННЯ ЩОДО ОПРАЦЮВАННЯ ДАННОГО МАТЕРІАЛУ ТА РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ МОЖНА ПОДАТИ ПРИКРІПЛЕНИМ ФАЙЛОМ У ПОВІДОМЛЕНІ МЕНІ НА HTTPS://WWW.FACEBOOK.COM/ АБО МЕНІ НА СТОРІНКУ HTTPS://WWW.INSTAGRAM.COM/ 

Матеріали для опрацювання на час карантину 10 клас громадянська освіта

Контрольна робота 10 клас Громадянська освіта

ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА 

З ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ ЗА II СЕМЕСТР

Початковий рівень (3 б)
1.Який із перелічених термінів позначає дедалі глибшу взаємозалежність людей і країн у всьому світі?
А) індустріалізація
Б) глобалізація
В)  інтеграція
Г) міграція

2. Що або хто виступає головними учасниками міжнародних відносин?
А) народи
Б) суспільство
В) дипломати 
Г) держави

3. Засобом здійснення міжнародних відносин є:
А) дипломатія
Б) переговори
В) торгівля
Г) війна
Середній рівень (3б)
4. Дайте визначення поняттям:
Конкуренція_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Глобалізація_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Назвіть п’ять кроків, як можна запобігти знищенню лісів у Закарпатті.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Достатній рівень (3 б)
6. Проаналізуйте основні прояви корупції.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
7. Продовжіть речення.
Міжнародне право має такі особливості:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Прокоментуйте філософську думку економіста та філософа Йозефа Шумпетера
Інновація – дитина підприємництва, а підприємець – творець інновації
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень(3б)
9. Поміркуйте.
Як розвиток інформаційно – комунікаційних технологій впливає на глобалізацію?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ОЦІНКА__________

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ :
" ЕКОНОМІЧНІ , СОЦІАЛЬНІ ТА ПОЛІТИЧНІ ПЕРЕВАГИ ВСТУПУ ДО ЄС".



1) Інформація для перегляду :








2. Практична частина :

а) Робота з відповідностями : 

б)Тестування :
Україна - член європейського та світового співтовариста
Код доступу 6176578
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ: 

" ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОСТІ".








Робота з відповідностями :

Флеш-картки:

Тестування :

Код доступу 278934
використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua




Громадянська освіта 

Тема уроку:
Україна - член європейського світового співтовариства








Флеш - картки :


Робота з відповідностями:


Тестування :

Код доступу 169910
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


Тема уроку:
Міжнародні відносини та міжнародне право.






Флеш-картки:


Тестування:

Міжнародні відносини та міжнародне право

Код доступу 962700
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Матеріали для опрацювання на час карантину 10 клас громадянська освіта

ТЕМА УРОКУ:
ІНТЕГРАЦІЯ ТА ГЛОБАЛІЗАЦІЯ.






Флеш-картки:


Тетування :

Інтеграція та глобалізація

Код доступу 721331
використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Тема уроку: Лобіювання інтересів та корупція.







Флеш-картки: 


Тестування :
Лобіювання інтересів та корупція
Код доступу 165766
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua



Практичне заняття : " Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме"










Флеш-картки для опрацювання :


Тестування :

Попит на ринку праці

Код доступу 202206
використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА 
ОПРАЦЮВАТИ ПАРАГРАФ № 39


Відео урок:



Флеш - картки для опрацювання :


Онлайн тест:

Ринок праці


Код доступу 625144

використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА 
ОПРАЦЮВАТИ ПАРАГРАФ № 38




Онлайн тест:
Підприємництво

Код доступу 864583
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


Громадянська освіта

Опрацювати параграф №  37
      


Онлайн тестування :
Економіка домогосподарства

Код доступу 106379
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Громадянська освіта

Опрацювати параграф  № 36


Відео урок

Тут

Онлайн тест:

Ринкова економіка

Код доступу 139566
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Громадянська освіта

Опрацювати параграф  № 35



Відеоурок  : Соціальні цілі економіки


Домашнє завдання : 

Онлайн тестування


Соціальні цілі економіки.


Код доступу 655617
 використати цей код,
відкривши посилання

10 клас Громадянська освіта

Опрацювати параграфи № 33, №34


Інтернет. Особливості захисту прав молоді в Інтернеті

Мета: Розкрити особливості Інтернету та його роль у спілкуванні;
Формувати вміння навичок поведінки в  Інтернеті і уміння себе   убезпечити;
Виховувати свідоме ставлення до  інтернет –ресурсів;
Очікувані результати:
Учні знають зміст понять : свобода слова,інформація,суспільне мовлення,соціальні мережі,фейк,джерела інформації;
Знають можливості  Інтернету та усвідомлюють небезпеки,пов’язані з їх використанням;
Здатні простежити переваги та ризики під час користування соціальними мережами:підтримують ідею свободи інформації в сучасному світі;
Усвідомлюють критичний підхід до медіа текстів
Обладнання: комп’ютер,проектор,презентація, маркери,ватман,кольорова крейда або фліпчат
 Тип уроку: урок засвоєння нових знань умінь та навичок
  Епіграф: Все добре в міру
                     Перебіг уроку
І. Настановчо –мотиваційний
Хочу побажати вам гарного уроку,
Щоб було цікаво працювати,
Щоб хотіли всі відповідати.
Щоб допомагало вам вміння міркувати
І дванадцять балів легко заробляти

Які асоціації у вас викликають ці слова?
 Комп΄ютер, залежність,інтернет – мережа
     
 Підберіть  прикметники до слова Інтернет:
 Всеохоплюючий;
Глобальний;
Зручний;
Цікавий;
Корисний;
Небезпечний;
ІІ. Основний зміст уроку
1.Приватність та конфіденційність у віртуальному світі
Бесіда:
Що ви робите в онлайні?
Чим вас приваблює ця діяльність?
Назвіть ваше справжнє імя(нік),як ви користуєтеся в мережі Інтернет(соціальних мережах,блогах ,твітері,чатах)
Чим вас приваблює ця діяльність?
  Кожен  з вас має право на приватне ті сімейне життя в Інтернеті.,куди входить захист ваших персональних даних і повага до конфіденційності вашої кореспонденції і спілкування. Це означає,що:
Вам потрібно знати,що при користуванні Інтернетом ваші персональні дані регулярно обробляються. Це відбувається при використанні вами браузерів,електронної пошти,миттєвих повідомлень,голосових повідомлень,через Інтернет-протоколи,соціальних мереж,пошукових систем,а також хмарних сервісів для зберігання даних;
При обробці ваших персональних даних органи державної влади і приватні компанії зобов’язані дотримуватися певних правил та процедур;
 Ваші персональні дані повинні оброблятися лише у передбачених законом випадках або за умови надання вами згоди;
Втручатися у ваше приватне життя щодо персональних даних дозволяється лише у виняткових обставинах таких як кримінальне розслідування)
Ваше приватне життя має поважатися і на робочому місці. Це передбачає конфіденційність приватної електронної кореспонденції та спілкування. Роботодавець  повинен повідомляти про  будь-які заходи спостереження та моніторингу(робота з відео –роликом  5. Приватне життя та захист даних. Посібник з прав людини для інтернет-користувачів)

2.Цифрова ідентичність
Цифрова ідентичність-це сукупність інформації. Які унікально описують особу,організацію або електронне обладнання в інтернеті
До такої інформації належать: імена користувачів і паролі,операції пошуку в інтернеті,дата народження,соціальне забезпечення,історія покупок,ваші електронні листи,ваші статуси та коментарі в соціальних мережах,банківські платежі
 Що ми можемо дізнатися про інших,переглядаючи їхні профілів соціальних мережах?
Чи справді люди ,які публікують інформацію про себе,справді хочуть щоб ви знали про них?
Чи хотіли би ви поділитися інформацією будь-якою інформацією про себе?

3. Соціальні мережі
 Соціальні мережі
Інтернет-технології стали частиною життя сучасної молоді. Невміння працювати з комп’ютером і орієнтуватися в  Інтернет-просторі в сучасному суспільстві можна порівняти з невмінням писати і читати. Школярів цікавлять такі Мережі,як YouTube,Google ,Facebook,  Instagrm, Twitter, LinkedIp,Wikipedia ,MySpacc, фан-сайти. За статистикою хлопці легше сприймають інформацію,що несе зображення,а дівчата надають перевагу текстам. Для дівчат найбільша складність-це навігація сайтів і особливості користування  ресурсами Інтернет. Хлопці швидше орієнтуються ресурсах сайтів і навігації. Хлопці надають перевагу інтернет -магазинам, іграм і «дорослим ресурсам»,дівчата-музичним сайтам,розважальним сайтам та сайтам присвяченим видатним особистостям. Інтернет  є важливим інструментом спілкування. Глобальна мережа Інтернет є цікавою. Для користувачів не лише власними інформаційними ресурсами,а й послугами(сервісами),якими регулярно користуються більше мільярда чоловік усього світу. Соціальна мережа- це веб-сервіс,віртуальна спільнота яка складається з людей з однаковими інтересами,нахилами,діяльністю. Соціальні мережі спеціалізуються на різних потребах та інтересах людей,і в більшості користувачів є аккаути у двох ,трьох соціальних мережах.
Зигмунд Бауман польський та англійський соціолог вважає:
«Час раніше ділили на приватний і публічний,на робочий час і час відпочинку. Нині руйнується поділ між відпочинком і роботою,між публічним і приватним. Ви берете із собою на відпочинок мобільний телефон,це- частина вашої особистості. Але якщо він з вами,то ви завжди маєте бути досяжні. Проводячи багато часу онлайн,ми втрачаємо навички  необхідні для соціалізації. Більшість вірить у протилежне. Мовляв , Марк,Цукерберг дав нам  можливість для спілкування,якої не було в попередніх поколінь. За день ви можете знайти сто друзів… Але  друзі онлайн   і друзі  офлайн- це різні друзі. Ви спілкуєтесь з ними з допомогою повідомлень, спрощенною мовою. Ви втрачаєте вирази облич,стишення або підвищення голосу. Відбувається щось важливе: змінюється сама природа людського спілкування. Які вона матиме наслідки - велике питання»
 Прокоментуйте вислів З. Баумана.
Як світ Інтернету змінив простір і час сучасної людини, вплинув на стиль життя?
Яке ваше бачення подальшого розвитку людського спілкування?
В чому різниця між онлайн та офлайн спілкуванням?
 Онлайн-постійний зв'язок користувача із сервером провайдера. Під час відкриття веб-сторінок,відправлення поштових повідомлень електронної пошти,перекачування файлів користувач лишається підключеним до мережі. Він отримує інформацію та реагує на неї. Тому онлайн- це режим реального часу
Офлайн-це режим»відкладеного зв΄язку:користувач передає чи отримує інформацію коли комп’ютер  відключено від Інтернету.Так обробляють повідомлення електронної пошти і групи новин

Б)Складіть портрет активного користувача(робота в групах та презентація своєї роботи)
 Більшість часу проводить в соціальних мережах;
Великі кошти витрачає на оновлення програмного забезпечення;
Відчуває емоційне піднесення під час робити з комп’ютером чи гри;
Любить спілкуватися з друзями;
Забуває про домашні справи та навчання;
Любить обговорювати комп’ютерну тематику з тим ,хто розуміється на цьому



В)Назвіть позитивні та негативні риси Інтернету(складання таблиці)

 Позитивні риси Негативні риси    
 Спілкування без меж у реальному масштабі часу  Підміна реального спілкування віртуальним    
Оперативний пошук інформації  Погіршення креативної здатності    
Передача файлової інформації без користування зовнішніх носіїв Шкода здоров΄ю     
 Інтернет – торгівля і банківські операції Розповсюдження комп’ютерних вірусів    
Можливість дистанційної освіти  Розповсюдження нелегальної інформації    
Додаткові робочі місця  Можливість невірогідної інформації    
Системи оперативного опитування соціологічного та іншого Порушення авторських прав    
Розподілені розрахунки Електронний спазм    
 Розваги Вторгнення в особисте життя  

4.Права людини в інтернеті
(робота з підручником , презентацією та матеріалами Посібника з прав людини для Інтернет-користувачів  ,перегляд відео- роликів 4. Діти і молодь,6.Освіта і грамотність)
Які правові акти були порушені в даних ситуаціях?
Які права людини були названі?
 Право на доступ до контенту рідною мовою;
Доступ до культурних здобутків в Інтернеті;
 Право на доступ до інформаційних ресурсів та комунікацій., що використовуються в освітньому процесі
Доступ до інтерактивної освіти;
Право навчання безпечного Інтернет користування
Право на приватне життя та захист персональних даних;
Право на вільне вираження своїх поглядів;
Право на захист від фізичного і психологічного насилля;
Право на ефективний захист в разі обмеження прав і свобод;
Право на мирний протест  в Інтернеті;
Право на справедливий розгляд справи протягом розумного строку незалежним судом;
Нормативні документи,що регулюють права інтернет –користувачів
Європейська Конвенція з прав людини та основоположних прав і свобод;(1950р)
Рекомендації Ради Європи щодо ролі і відповідальності  інтернет-ресурсів;(2018р)
Закон України «Про основні засади забезпечення кібербезпеки» (2017р)
Закон «Про телекомунікаціЇ» 
Закон України «Про освіту»(2017р)
Закон України «Про внесення змін в деякі законодавчі акти України щодо протидії буллінгу»(2018р) та інші..
Безпека та етика поведінки в соціальних мережах
(анкетування  див. Додаток 4.» Безпека в Інтернеті»)

5.Кіберзлочинність ( робота в групах та захист власних  досліджень)
Що на ваш погляд об’єднує поняття Інтернет,жертва,свідок,агресор?
Кіберзлочинність –це шахрайство,здирництво,несанкціонований доступ  до персональної інформації користувачів,автоматизованих баз даних,розміщення протипроправного контенту,який пропагує екстремізм, тероризм,расизм
Об΄єктом кіберзлочинів може стати кожен Інтернет –користувач. Інтернет надає нові можливості для ображання. Люди можуть розміщувати в інтернеті плітки,фотографії,особисту інформацію та відправляти зловмисні повідомлення,анонімно чи під чужим ім΄ям СМС- повідомлення  і телефони з камерами  не лише відкривають нові можливості для розваг,а й надають можливості для зловживання. Наслідки можуть бути небезпечними: самоізоляція,депресія,самогубство. Є чотири загрози від яких молоді люди можуть постраждати:
 Спілкування з незнайомцями(грумінг);
Погрози переслідування(кібербулінг,кіберхуліганство)
Типи кібербулінгу:
Самозванство-переслідувач видає себе за жертву використовує її пароль доступу до аккауту в соціальних мережах,створює аналогічний аккаут і здійснює від імені жертви негативну інформацію.;
Наклеп-поширення образливої та неправдивої інформації;
Відчуження-будь-яка людина має бажання бути включеною в групу. Виключення ж з групи сприймається як соціальна смерть;
Обдурювання-отримання персональної інформації і публікуванняв Інтернеті;
Перепалки(флеймінг)-обмінкороткими емоційними реплікамиміж двома і більше людьми,розгортається в соціальній мережі;
Нападки –образливі повідомлення.спрямовані на жертву постійні СМС на мобільний телефон,постійні дзвінки
Сектинг;
Шахрайство,крадіжки та віртуальні фінансові пастки
Робота з документом «Лист від шахраїв»
1. « Вітаємо!
Ваша електронна адреса виграла суму 5 млн доларів США готівкою. Ваша електронна адреса прикріплена до виграшних номерів 10-14-27-31-32-47-41. Бонусний номер 41) WVW 309553. Дайте відповідь на цей лист,вказавши вашу контактну інформацію. Після цього,як вона буде підтверджена,розпочнеться процес оплати. Зверніть увагу,що процес здійснення оплати потребує додаткової плати з вашого боку в розмірі 350 доларів,яка покриває плату на заявку,обробку,плату за оцінку та авторизацію. Протягом 72 годин надішліть відповідь та особисті дані:
повне ім΄я ;2)адреса; 3)вік,стать;4 діяльність;5)національність;6) номер телефону( див.Львів «Нова доба  Посібник з громадянської освіти частина 5.)
Проаналізуйте чи отримували ви такі листи?
(робота в групі з додатками1,2,3)

2.  «Всім!!! Наша організація займається збиранням коштів для воїнів АТО. Ми купуємо їжу,теплі речі,речі захисту. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки зможе. Наш рахунок№123456789 в Приватбанку. Вас ніколи не забудуть.»
Чи отримували ви  аналогічні повідомлення?
Як потрібно себе убезпечити?



 Гра «Флешка»
Учасники розповідають один одному будь-яку історію пов’язану з використанням  Інтернету,передаючи один одному флешку.
 Співбесіда
 Що ви відчували ,коли розповідали свою історію?
Як би ви повелися тій чи іншій ситуації,що трапилася з   однолітками?
Яка небезпека чекає підлітків в Інтернеті?
В соціальних мережах ми можемо зустріти і групи смерті так званий «Синій кит», «Червона сова»,»Білий ведмідь»(учні готують презентацію про діяльність цих груп та захищають її)
 Чому діти грають в ці ігри?
Чого домагаються творці груп?
6.Особливості захисту прав молоді в Інтернеті
Варто засвоїти основні правила онлайн- поведінки. Тому я зараз пропоную вам створити кодекс поведінки в Інтернеті  
              Кодекс поведінки в Інтернеті (робота в групах)
 Усвідомити важливість захисту своєї та чужої приватної інформації та не розповсюджувати її в соціальних мережах.;
 Ніколи не давайте приватної інформації про себе;(прізвище,номер телефону,адресу,номер школи ,без дозволу батьків;
Поводитися в інтернеті так само ,як у реальному житті,слідувати етичним нормам і правилам;
Не довіряти незнайомим людям у Мережі- віртуальний співрозмовник може видавати себе за іншого;
 Не відкривайте листи електронної пошти,файли ,або  Web-  сторінки,отримані від людей яких ви реально знаєте або не довіряєте;
 Нікому не давайте свій пароль;
Пам΄ятати ,що віртуальні покупки коштують реальних грошей;
Звертатися за допомогою батьків в будь-якій неоднозначній і незрозумілій ситуації;
Використовуйте тільки зрозумілу інформацію;
Установіть на комп’ютері антивірусну програму;
Складіть перелік корисних і цікавих ресурсів
Група Експертів аналізує
Куди необхідно звернутися для захисту своїх прав?
(робота з відео-роликом 8 .Ефективні механізми правового захисту. Посібник з прав людини для Інтернет-користувачів)
 Поскаржитись адміністрації сайту;
Зробити  копію  веб –сторінки;    
Звернутися до хостинг- провайдера сайту;
Звернутися до поліції(відділ боротьби  з кіберзлочинністю )
Звернутися до Уповноваженого з прав людини;
Звернутися до суду;
Звернутися до ЄСПЛ;
ІІІ. Рефлексивно-корективний етап
                Вправа «Портфель»
 Яку роль і житті людини відіграє Інтернет ?
Чому його часто називають всесвітньою павутиною?
Яку шкоду можуть завдати атаки хакерів?
Яким чином ми повинні убезпечити себе в Інтернеті?
 Подумайте,що цікавого та корисного ви взяли для себе з сьогоднішнього уроку?
Чи справдилися ваші очікування? 
Що ви покладете  сьогодні до  свого портфеля?
 ІΥ. Підведення підсумків уроку
 Д/З опрацювати тему тему 5.10-5.11 підручник П. Вербицька Громадянська освіта 10кл


Додатки:
«Я отримала в Facebook від знайомої повідомлення з відео. Нібито компромат на мене і підпис «не очікувала від такого»..Пізніше зрозуміла ,що її сторінку зламали. Я в паніці натиснула на відео,завантажився файл,і по дурості його запустила. Якась програма встановилася на мій ноуті почала вимагати 200доларів за доступ до файлів. Довелося зносити систему і заодно видалити все:документи., фото, конспекти,навчальні проекти»
«Привіт! Мене звати Сашко. Мені 15років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри,читати книги. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні…»
«Привіт ! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в США. Я маю власну фірму. У мене двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може зустрінемося? Пришли мені свою фотокарточку та домашню адресу»
Анкета  «Безпечний інтернет»
Інтернет-це..
А)Стійка інтернет –мережа, яка базується на комплексі Інтернет-протоколів;
Б)мережа в якій можна відвідувати сайти для знайомства і розваг;
2.Пам΄ятай ,що спілкування в мережі з іншими користувачами
А)нічим не відрізняється від спілкування в реальному житті будь чемним і вічливим;
Б) дає можливість сказати все ,що хочеться;
В)має бути на власний розсуд;
3. Зберігай свої особисті дані(адреса,номер телефону,відомості про батьків)
А)в соціальних мережах;
Б)у відкритому доступі; 
В) в таємниці,бо в інтернеті є безліч шахраїв;
4. Якщо виникли проблеми в Інтернеті
А)зберігай таємниці;
Б)поділись з батьками,вони тобі допоможуть розв΄язти проблеми ;
В)поділись з друзями і  виріши свої проблеми;
5. Якщо потрапив в інтернет –магазин і маєш нагоду здійснити свою мрію
А)нічого не купуй в інтернеті без дозволу  батьків, адже ти неповнолітній,тому не можеш розпоряджатися грошима;
Б)якщо велика скидка,то купи
В)купуй терміново,поки продається продукція про яку ти мріяв;
6.Якщо тебе ображають в соціальних мережах
А)на образу відповідай образою;
Б)порадься з другом;
В) повідомлення про це батькам. Вони допоможуть заблокувати цього користувача;
7.Якщо отримав сумнівний електронний лист
А) прочитай його можливо,там щось цікаве;
Б)не відкривай його,адже він може нести небезпеку,порадься з батьками;
В)відкрий з другом;
8 Якщо зайшов на невідомий  і неперевірений сайт
А)не довіряй інформації з таких сайтів більшість з них є носіями вірусів;
Б) скачай з нього те що подобається;
В)пошукай  цікавенького;
9 Якщо став призером інтернет- розіграшу, то
А)швидко розкажи друзям,можливої вдастся стати переможцями;
Б)вітаю ти переможець
В)не довіряй,ти можеш лише програти і витратити гроші
10. В інтернеті час летить швидко. Саме тому
А)користуйся інтернетом і радій;
Б)обмежуй час проведений в мережі;

В) слідкуй за часом,щоб не засмучуватись;

Інформація для перегляду:

Права людини, інтернет та заклад освіти
Права людини та інтернет.

Онлайн тестування:

Тематичне оцінювання "Світ інформації та мас-медіа"

10 клас Громадянська освіта

Опрацювати параграф № 32, 

Тема уроку: Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа

Мета уроку: створити умови для розвитку в учнів критичного мислення по відношенню до інформації яку надає мас-медіа; надати базові технології запобіганню впливу маніпулятивних та пропагандистських медіаповідомлень; виховати в учнів шанобливе ставлення до свободу слова – фундаментальної цінності демократичного суспільства.
Очікуванні результати: після уроку учні зможуть усвідомити різницю між реальною подією та її відображенням у медіа-тексті; будуть знати яким чином перевірити достовірність джерел інформації; оволодіють базовими технологіями критичного аналізу медіатекстів.
Обладнання уроку: підручник, комп’ютер, медіапроектор.
Тип уроку: розвиток критичного мислення.

Перебіг уроку.
1. Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності учнів.
2. Актуалізація опорних знань:
На початку заняття учням було запропоновано подивитися на екрані 3 новини і спробувати кожному зафіксувати у себе в зошиті яка з новин є достовірною, а які на їх погляд фейковими. Далі розбираються ці новини на предмет достовірності чи фейковості.
Бесіда з класом:
1. Що таке «новина»? Де можна знайти «новини»?
2. Що таке «фейк»? Навіщо створюються «фейки»?
3. Чи стикалися ви з одним із видів маніпуляції суспільною свідомістю – пропагандою? Якщо стикалися, то як Ви розуміли, що це пропаганда?

3. Вивчення нового матеріалу:
3.1. Достовірність інформації.
Достовірність інформації – властивість бути правильно сприйнятою, безсумнівна вірність наведених відомостей, які сприймає людина.
Факт – означає дійсність, подію, те, що реально відбулося.
Фактчекінг – (від англ. fact checking – перевірка фактів, даних, відомостей) – формат журналістики розслідувань, що активно розвивається і поширюється в світовому медіапросторі останні півтора десятиліття.
Оціночне судження – це висловлювання, яке не містить фактичних даних, зокрема критика, оцінка дій. Для підвищення ефекту судження висловлюються з використанням гіпербол, алегорій, сатири, епітетів. Розпізнати судження допомагають слова-маркери – емоційні вислови, які можуть бути іменниками, прикметниками, дієсловами або словосполуками.
3.2. Прийоми критичного мислення.
Для оцінки інформації, яку ми отримуємо, необхідно володіти прийомами критичного мислення.
Критичне мислення – це комплекс усвідомлених дій і навичок, які ми застосовуємо, коли оцінюємо інформацію, достовірна вона чи маніпулятивна. Критичне мислення – основний інструмент аналізу медіатексту.
Робота с підручником. На ст.158-159 підручника «Громадянська освіта» за авторством Т.В. Бакка, Л.В. Марголіної, Т.В. Мелещенко вміщено схему за якою можна проаналізувати медіатекст. Учні повинні з допомогою цієї схеми проаналізувати приклад статті розмішеній на екрані медіапроектора:
Заголовок: «Народний депутат розкритикував голову уряду за пенсійну реформу». Текст: «Давайте подивимось, до чого призвела пенсійна реформа, яка була запроваджена прем’єром країни минулого року – до масового виїзду громадян за кордон. Різні офіційні державні джерела як у нас, так і в сусідніх країнах, свідчать, що в цьому році тільки на західних кордонах держави було зафіксовано 10 млн. перетинів! Тобто 10 млн. громадян виїхало на заробітки, тікаючи від неминучого зубожіння в старості», – завив депутат Н.
Як можна побачити, в контексті чимало маніпулятивних інсинуацій. А саме:
 – реформа приписана одній особі;
 – джерела вказані узагальнено;
 – перетини кордону ототожнюються з кількістю громадян, які виїхали на заробітки;
 – мета роботи за кордоном – не поліпшення добробуту, а втеча від зубожіння в старості.
4. Рефлексія до засвоєного. Назвіть відмінності між фактами і судженнями
5. Підсумок уроку.
6. Домашнє завдання: § 32, знайти в інтернеті невеличку статтю, та проаналізувати її за допомогою розглянутої на уроках схеми.

Інформація для перегляду:

Громадянська освіта."Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям Мас-медіа".
Що не так зі ЗМІ | Пізнавальне відео | HD

Онлайн-тестування:

Світ інформації та мас-медіа